PÜNKÖSD, A HIT ÉVÉBEN
PÜNKÖSD, A HIT ÉVÉBEN
Megbocsáthatatlan bűn, az Isten dolgai közé beépíteni a világi dolgokat, még akkor is, ha az, Balassi Bálint csodálatos verséről is szól !
A /Csel.2/1, 20/16/ 1Kor.16/8/ versekben található Pünkösd szó , szerintem, a Bblia többi idézetekben nem található. Az Ószövetségben, a /3M. 23/15-25/ versek előtt címszóként szereplő „ Pünköst” szó sem kerül említésre a megjelölt szövegkörnyezetében. Izráel ősi naptárának magyarázatánál, a hetek ünnepénél is, csak zárójelben található a pünkösd szó és a harmadik hónapban végzett aratásra utal. / SZILVÁN hó május 16- június 15/
Az igazság keresése közben arra lettem figyelmes, hogy Jézus Krisztis Mennybe való felvitele, /Csel. 1/9-11/ a feltámadást követő /Mát.28/6/ 40.napon történt, /Csel.1/3/ akkor a Pünkösd ünnepét május 22.-n és nem június 8.-án kellene ünnepelni. .
A /3M.23/-15,16/ versekben viszont , a meglóbálni való kéve bevitelétől, 50 napot kellett számolni, hogy bemutathassák az ételáldozatot.
Lehetséges, hogy az igazi válasz, a héber szónak, a Pünkösdnek a magyar megfelelőjében van elrejtve? Addig, amíg ki nem derül az igazság, meditálhatunk azon, hogy a Menybe menetellel és a Szent Lélek kiárasztásával, vagy a learatott és kévébe kötött termés lóbálásával foglalkozzunk.
Ha ezek az emberi elrendezések, az Isten szavának a kiegészítését jelentik, akkor büntetés jár érte ! /5M. 4/2, 12/32/ Pél.30/6/ Pré.3/14/ Gal.3/15/ Jel.22/18/
Izráel nemzetével kapcsolatos „kezdet”-re való kijelentésénél, hivatkozni kellett volna az Egyiptomból való kivonulásra, /2M. 12/37/ - ami i.e.1298-ban történt meg – vagy Jákob nevének Izráelre való megváltoztatásra. / 1M.35/10/ Hiszen, az ígéret földjére, már Izráel vonult be. /Józs.4/19/
A „keresztény „ szóval, először az Antiókiában lévő gyülekezet tanítványait nevezték. / Csel.11/26/ 1Pét.4/16/ Az igaz keresztényeket, mai is gyülekezetekben találhatjuk, annak ellenére, hogy a központi szervezetüket „egyház” szóval azonosítják. Ezeknek a tanítványoknak, lelki házzá és szent papokká kellett és kell ma is felépülniük. /1Pét.2/5/
A többi vallási szervezetekben lévő papokat és a híveiket, Istenünk pogányoknak nevezi. / Mát. 12/21/ Luk. 21/24/ Jel.11/2,18/
Az i.sz. 33-as Pünkösd napja , nem az „egyház” születésnapja, hanem a felső házban lévő, Jézus tanítványaira kiárasztott Szent Lélek csoda napjának a meghatározása. /Csel.1/13, 2/1-4/Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a Fiú Isten, az angyalaival, hét gyülekezetet hozatott létre Ázsiában, az ott élő zsidók részére. / Jel.2/1,8,12,18, 3/1,7,14/ Ezek a gyülekezetek és annak tagjai, valóban nyilvánosan működtek, hiszen az Isten evangéliumát hirdették a környezetükben.
Istenünk, az írásai szerint nem rendelkezett a Pünkösd napjának és a Szent Lélek kiárasztásának a megünnepléséről, tehát ez is emberi találmány és az, a tartalmát tekintve, az Isten bosszantására szolgál.
/2/
A Szent Lélek kiárasztásának, Pünkösdkor való ünneplésével, talán nem azt akarta közvetíteni a világgal, hogy az Isten ajándékát, minden ember csak ezen a napon kaphatja meg ? Tudnia kell mindenkinek, hogy ez az állítás, hamisságnak számít !
Ha a váltságáldozat, csak sokakért történt meg, /Mát.20/28/ akkor az Isten ajándékai is, csak sokaknak, az igazaknak kerülnek átadásra. /Csel.8/20/ Róm.5/16,17, 6/23/ 1Kor. 7/7, 12/4, 14/12/ 1Tim.4/14/Zsid.6/4, 11/4/
Az igazaknak viszont csak azok minősülnek, akik megtérnek, megkeresztelkednek és fogadalmat tesznek. / Mát.3/2,6, 16, 4/7/ Már.1/15/ Cse. 2/38, 10/45-48/ Zsid.7/20/ Csak ők kapják meg a Szent Lelket is ! Ezek is gyülekezeti tagok és nem egyházi személyek.
Az „egyház” szó használata is törvénytelen a szervezet elnevezésében, mivel egy-egy ház, egy-egy embert jelent./1Kor.3/16,17, 6/19/ 2Kor.6/16/ Efé.2/21,22/ Zsid.3/6/ 1Pét.2/5/
Hamis állításnak számít az is, hogy a Szent Lélek kiárasztását, az Isten megjelenésével azonosítják. A Szent Lélek, az Isten képviseletét látja el, hiszen az Atya és a Fiú Isten, küldte el a Szent Lelket a tanítványoknak vigasztalóként. / Ján. 14/26, 15/26, 16/7/
A Szent Lélek, valójában hét szellemteremtmény, /Jel.1/4/ akik szeráfok, kérubok és lelkes állatok. / Ézsa.6/2/ Ezé.1/5, 10/15/ Jel.4/6-9, 5/6,8,11,14/
A Szent Lélek kiárasztásának az lett az eredménye, hogy a kegyes tanítványok, más nemzetek nyelvén kezdtek beszélni /Csel.2/1-5/ és nem lettek elragadtatva.
A minden fajta nép, valójában izraeliták voltak, akik közül többen más országban születtek és éltek, akiket az Isten prozelitáknak nevezett el. / Csel.2/10/
Péter, a 11 tanítványtársaival a földön állva - és nem az erkélyen - magyarázta meg az izraelitáknak, hogy a társai nem részegek, hanem isteni csoda által beszélik, a más nemzetiségek nyelveit. /Csel.2/4/ Beszéde, a názáreti Jézus csodáiról, keresztre való megfeszítéséről , megöléséről és a feltámadásáról szólt. /Csel.2/14-24/
Tudatni kellene mindenkivel azt is , hogy az Atya Isten feloldotta, Jézus Krisztus fájdalom érzését és így fizikailag nem szenvedett. /Csel.2/24/ Továbbá, a keresztfát, a keresztrudat, nem Jézus cipelte, hanem a cirénaibeli Simon. /Mát.27/32/ Ugye, ezek ismeretében senki sem látogatná a kálvári dombokat ?
Jézus, a pászka napján, vezette be az Úrvacsorát. /Mát.26/17-29/ Már.14/12-25/ Luk.22/7-23/ Ennek méltó gyakorlásához, figyelembe kell venni, az /1Kor.11/17-34/ versek előírásait, amiről szándékosan megfeledkeznek.
Jézus, az Úrvacsorán, az árulásról, az Emberfia elmeneteléről, a kenyérről és a borról beszélt, majd bemutatta a lábmosást és Júdás távozása után, elmondta a szeretet új parancsát. /Ján. 13/1-35/
Ezt követően , kimentek az Olajfák hegyére, ahol gyakran tartózkodtak. /Mát.26/30/ Már.14/26/ Itt, tovább folytatódott a tanítványok tanítása, a /Luk.22/24-38/ versek tanúsága szerint. Jézus szólt, a versengésről, a legnagyobbról, a legkisebbről, a kíséretében maradottakról, az ország
/3/
adományozásáról, az asztalánál ülőkről, az ítéletről, a tanítványok rostálásáról, Simon Péter árulásáról és megtéréséről, az erszényről, a táskáról, a saruról, a gonoszok közé való sorolásáról és.
Az utolsó napok eseményeire, bizonyítékkén szolgál az, hogy a pászka, NISZÁN hó 14.napján, április 04-én, szombaton való elfogyasztása után , még öt nap állt Jézus rendelkezésére, az elfogásáig, hogy tanítson, prédikáljon, ördögöket űzzön és betegeket gyógyítson. /Luk.13/32,33/
Az izraeliták, NISZÁN hó 21.-én, április 11.én, szombaton, Jézus halála után fogyasztották el a pászkát, / Ján.18/28, 19/14/ ami Isten törvényének a megszegését jelentette.
A pontos és a teljes ismeret megszerzéséhez /Efé.4/13/ azt is tudni kell, hogy János és Márk, egyazon személy. /Csel.12/12, 25, 15/37/
A Szent Lélek adományozása előtt, ismerni kell az Isten akaratát, az emberiségről /Zak.13/8/ és az egyes emberi teremtményekről /Róm.9/21-23/ és az elhívásról. / Mát.20/16, 22/14/ Róm.8/30, 11/29/ 1Kor.1/9,26/ Gal.5/13/ Efé.4/1,4/4/ Fil.3/14/ Kol.3/15/ 1Tes.2/12/ 2Tes.1/11/ 2Tim.1/9/ Zsid.3/1/ 2Pét.1/10/ Jel.17/14/
Az Igazság Lelke, /Ján.14/17, 16/13/ és a Vigasztaló /Ján.14/16,26, 15/26, 16/7/ mellett szólni kell a Kenetről is. Az első század csodái közé tartozott az, hogy az elhívott és kiválasztott tanítványokat, a Szent Lélek tanította meg mindenre és így mindent tudtak, az emberek tanítása nélkül. / 1Ján. 2/20,27/
A felsorolt bizonyítékok alapján, tehát szó sem lehet az általánosításról, az emberek emlékeztetéséről, a tanítás megértéséről és az igazságban való megőrzéséről. Ugyanis, nem mindenkié a hit /2Tes. 3/2/ és ezek hiába tanulnak, az igazság megismerésére soha sem juthatnak el. / 2Tim.3/7/
A vallási szervezetek többsége, a bálványimádók közé tartoznak, és a híveire, a végső pusztulás vár. /Jel.21/8, 22/15/ A nyitottság , csak a befogadásra érvényes, de az igazság megismerésére nem.
Istenünk, a /Csel.15/14,17/ versekben azt hozta a tudomásunkra, hogy Izráel megutálása után, /Zsol.106/40/ Jer.31/37/ a pogányok közül vett Magának népet, akiket a saját nevéről nevezett el. Megtudják mondani, hogy melyik vallási szervezetről van szó ?
A pünkösdi sokaságot, a Jeruzsálemben lakó izraeliták és az ide látogató prozeliták képviselték. A felső házban lévő tanítványok /Csel.1/13/ , a Szent Lélek kiárasztása előtt, csak arámi nyelven beszéltek. Az Isten csodájára azért volt szükség /Csel.2/1-5/ , hogy az Isten evangéliumát, minden országban, a saját anyanyelvükön, tiszta igazságában prédikálják.
Ez az isteni csoda, nem egységet teremtett, hanem egymást nem értő emberek , kapcsolatteremtési lehetőségét biztosította, a megértésre . Az emberi nyelvek sokszínűségének a külön megőrzéséről, sincs szó , mivel minden nemzet továbbra is megtartotta a saját anyanyelvét. Az egységes arámi nyelv lett Babilonban összezavarva, /1M.11/9/ hogy ne értsék meg egymást és egymás ellenségévé váljanak.
/4/
A nemzetek nyelvének, a helytelen megítélése miatt, szükséges az Isten jövőbeli akaratát megismertetni. Istenünk, az /1Kor.13/8-10/ versekben bejelentette, hogy a nyelvek meg fognak szűnni és újra az arámi nyelv fog győzedelmeskedni. A szeretet, soha sem múlik el. A részismeret viszont, eltörlésre kerül és helyette, teljes ismerettel fognak az igazak rendelkezni.
Nóé, három fiának a nemzetségei, - akik egy nyelvet , az arámi nyelvet beszélték - megérkeztek a Sineár síkságára. Elhatározták hogy várost és tornyot építenek. Ennek az volt a célja, hogy nevet szerezzenek maguknak és ne széledjenek szét, a föld színén. /1M.11/1-4/ A torony tetejének a magasságát ugyan az égig érőnek határozták meg, de ez nem jelentett, az Isten ellen való lázadást és a trónjáról való letaszítást, hiszen nem ismerték a valóságos távolságot és a saját maguk lehetőségeit.
Az Istent „szerető” izraeliták, agyonkövezték Istvánt, az Isten tanítványát /Csel.7/59,60/ és kegyetlen üldözést kezdtek a jeruzsálemi gyülekezet tagjai ellen. Az apostolok kivételével, a többi tanítvány, Júdea és Szamária tájaira menekültek el. /Csel.8/1,4/ Ugye, ezek az üldözők, valóban az Isten ellen lázadtak fel, hiszen elutasították az Isten evangéliumát. Biztos, hogy ők sem kaptak Szent Lelket. Itt, azonban nem a nyelvi, hanem a hit egyetértésének a hiányáról volt szó.
Az Isten Szent Lelkének a befogadása tehát , nem az emberek elhatározásától, hanem az Isten adományozási akaratától függött . Isten ajándékait is a Szent Lélek osztogatta a méltóknak, /1Kor.7/7, 12/4,7-11, 14/1-5,12/ Róm.12/6-8/ ami csak az első századra volt érvényes. Azóta, senki sem tapasztalt, ilyen isteni csodát.
A tanítványok, a Szent Lélek által biztosított bölcsesség és a tudomány beszédével indultak el a prédikáló munkába és nem az erejükkel. /1Kor.12/8/ Hiszen nem fizikai, , hanem szellemi hadakozásra indultak. Efé.6/12/
Az üdvözség, az örök élet elnyerésének a reménység örömhírét vitték, a zsinagógákba, a házaknál lévő gyülekezetekbe és a közterekre. Az egybegyűjtés, a gyülekezetekbe történt /Csel.16/5/ 1Kor.14/19/ Jel.2/1- 3/22/ és nem az „egyházakba” .
A Szent Lélek, az Atya Isten képviselője, csak arra volt biztosíték, hogy a Fiú Istennek , a Jézus Krisztusnak adott isteni kijelentések /Jel.1/1/ változatlanul és maradéktalanul , továbbításra kerüljenek. /Jel.1/4/ A Fiú Isten Mennybe való felvitele után /Csel.1/10,11/ , a Szent Lélek irányította a tanítványokat, hogy hova mehetnek és hová nem. /Csel.13/4, 16/6.7/ A Fiú Isten, a Jézus Krisztus, a szövetséget, Noéval, a három fiával és a jövő magvaival, /1M.9/8,9/ Lévivel, /Mal.2/5/ Ábrahámmal, Izsákkal és Jákobbal, /2M.6/4/ valamint Dáviddal /2Sám.7/11/ Zsol.89/4/ kötött és nem az Istennel.
Az Öregkorú Isten és a Fiú Isten között, csak egy ígéret, egy felajánlás történt, a világ összes pogányának az örökségbe való vételéről. /Zso.2/8/ Gal.3/16/ Ezért, emberré kellett válnia. Szolgálni kellett az izraelitáknak. Meg kellett halnia és fel kellett támadnia. Halálával és a vérének kiontásával, meg kellett teremteni a váltságáldozatot, hogy sokak , elnyerhessék az örök életet, /Mát.20/28, 26/28/ és nem az egész emberiség. /Zak.13/8/ Róm.9/21-23/
Az „immár” szó használata, egy újabb hamisságot jelent. Ugyanis, a /Jer.31/31,33/ Zsid.8/8,10,11/ idézetek alapján, ama napok után, amikor már az emberek nem tanítanak senkit, akkor fog
/5/
megtörténni, az Isten törvényének , az elmébe és a szívbe való beírása. Ennek magyarázatát, az /1Kor.13/8-10/ idézetek tartalmazzák.
A Szent Lélek, csak Szent Lélek és nem Isten, mivel heten vannak és lélekkel rendelkező szellemteremtmények. /Jel.1/4, 4/6-9/ Isteni és emberi tulajdonsággal és magatartásokkal rendelkeznek. /Jób.33/4/ Zsol.104/29,30/ Jóe.2/28/ Mát.3/11, 26/41/ Ján.16/13, 14/10/ Róm.8/16/ A Szent Lélek, többi cselekedeteit, a melléklet tartalmazza.
Ezt a Szent Lelket, az új keresztényeknek /Ján.3/5/ Róm.12/1/ kérni kell az Istentől. /Jak. 1/5,6/ A Szent Lélek, csak kitakarított templomba, a bűneik megbocsátása után költözik be,. / 1Kor.3/16,6/19/ A tanítványoknak, lelki házakká és szent papokká kell felépülniük. / 1Pét.2/5/ A megkapott Szent Lélek, ösztönzi a lelkünket, az értelmünket és a szívünket, hogy jót cselekedjünk és állhatatosak maradjunk mindhalálig. /Jel.2/10/
Tehát, a „minket” – mármint Önöket – a Szent Lélek tanítja és vezeti, teljes valótlanság, mivel nem felelnek meg a feltételeknek. Nem tértek meg, nem keresztelkedtek meg , nem tettek Istennek fogadalmat és nem részesültek bűnbocsánatban.
Az újjászületés /1Pét.1/23/ azt jelenti, hogy az ó emberből, új emberré kell válni. /Kol.3/9,10/ A Szent Lélek gyümölcseinek a megtermése mellett, / Gal.5/22,23/ be kell tartani a szeretet parancsát, meg kell teremni , az Isten bölcsessége szerinti magatartásokat ,/Jak.3/17,18/ kegyességet és isteni természetet kell gyakorolni. / 2Pét.1/2-8/
A csecsemőkori , vízzel való megkeresztelkedés, nem ér semmit , mivel nem az Isten elrendelésén alapszik. A névadást viszont , az állami szervek úgy is ki követelik, ha azt az okmányt, keresztlevélnek is nevezik. Isten elvárása szerint, /Mát.3/13-17/ felnőtt korban kell a vízzel megkeresztelkedni , hogy tudatában legyen az ember, a kötelezettségvállalásának a következményéről.
Az emberi, a faragott képek és szobrok istenei, a zászlók és a kegytárgyak imádata, bálványimádatnak számítanak./Jel.21/8,22/15/ A népszokások és a politikai életbe való bekapcsolódásuk, ami most a magyarság történelmi gyökereire és a megújulására irányulnak , bizony , istenellenes tevékenységnek számítanak. Talán, a más nemzetiség, igaz keresztényei, nem kapnak az Istentől Szent Lelket ? Az Isten, nemcsak az izraelitáknak az Istene, hanem az összes pogány nemzeteknek is. /Róm.3/29//
Az Isten embere, nem lehet részese az Isten és az Ördög asztalának és a poharának. / 1Kor.10/21/
Nem lehet, büntetés nélkül elkövetni az Isten szavának a megrövidítését és kiegészítését/ 5M.4/2, 12/32/ Pél.30/6/ Pré.3/14/ Gal.3/15/ Jel.22/18,19/ Végül, a hitnek nincs éve és a Szent Léleknek nincs kiárasztási ideje. Félni kell az Istent, és féli kell a második haláltól./Jel.20/14,5, 21/8/
Nyíregyháza, 2014/05/25.
MOHÁCSI LÁSZLÓ
bibliakutató és bibliai tanácsadó